Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1709
Title: Educación Integral para el Éxito Profesional del Administrador
Other Titles: Integral education for the professional success of the Administrator
Authors: Morales Mejía, Guadalupe
Bahena Benítez, Falinda Elizabeth
Issue Date: 20-Jan-2020
Publisher: Revista GEON (Gestión, Organizaciones y Negocios)
Citation: Morales Mejía, G., & Bahena Benítez, F. (2020). Educación integral para el éxito profesional del Administrador. Revista GEON (Gestión, Organizaciones Y Negocios), 7(1), 83-95. https://doi.org/10.22579/23463910.176
Series/Report no.: Vol;7
No;1
Abstract: Education in Mexico has been the subject of study for decades, in media such as international congresses, public policies, plans and government programs that have determined the importance it has in teaching and transcendence for the training of students in basic education articulated with educational programs that lead to integral education, seen as the formation of aspects: intellectual, emotional, social, physical, that strengthen children and thus acquire the skills and values ​​to face a demanding and competitive society as professionals. The research was conducted in 3 primary schools in the city of Puebla, all agreed that students graduate with low academic performance, lack of values ​​and poor skills, so when they arrive at the University where we receive them, they present weaknesses in knowledge, commitment, responsibility. Therefore it is necessary to implement a model of Integral Education with which the necessary knowledge and skills are obtained that in turn would motivate them to enter the University and likewise would graduate with the skills that allow them a better performance as professionals to occupy a place in the MSMEs that represent 90% of the Companies in Puebla and generate 72% of employment (INEGI 2017) being the source of subsistence for the Poblana society
La educación en México ha sido objeto de estudio por décadas, en medios como congresos internacionales, políticas publicas, planes y programas de gobierno que han determinando la importancia que tiene en la enseñanza y trascedencia para la formación de los alumnos de educaciòn básica, articulada con los programas educativos que conllevan a la educación integral, vista como la formación de los aspectos: intelectual, emocional, social, físico, que fortalezcan a los chicos y de esta forma adquieran las competencias y valores para enfrentar una sociedad exigente y competitiva como profesionistas. La investigación se realizó en 3 escuelas primarias de la ciudad de Puebla, todas coincidieron en que los estudiantes egresan con bajo rendimiento académico, con falta de valores y deficientes destrezas, por lo que al llegar a la Universidad donde los recibimos presentan debilidades en los conocimientos, compromiso, responsabilidad. Por lo tanto, es necesario implementar un modelo de Educación Integral con el que se obtengan los conocimientos y habilidades necesarias que a su vez los motivaría para ingresar a la Universidad y así mismo egresarían con las competencias que les permita un mejor desempeño como profesonistas para ocupar un lugar en las MiPyMES que representan el 90% de las Empresas en Puebla y generan el 72 % del empleo (INEGI 2017) siendo la fuente de subsistencia para la sociedad Poblana.
URI: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1709
ISSN: 2346-3910
Appears in Collections:Revista GEON

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06 EDUCACION INTEGRAL PARA EL EXITO PROFESIONAL DEL ADMINISTRADOR REVISTA GEON.pdfPDF862.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons