Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1683
Title: Las Competencias Genéricas Internacionales… al Menester en la Licenciatura de Administración de Empresas de la BUAP
Other Titles: The generic international competences ... to the need in the Bachelor of Business Administration of the BUAP
Authors: Juárez Fonseca, Verónica
Torralba Flores, Amado
Guatemala Villalobos, Araceli María
Pérez Paredes, Alfredo
Issue Date: 25-Jan-2019
Publisher: Revista GEON (Gestión, Organizaciones y Negocios)
Citation: Juárez Fonseca, V., Torralba Flores, A., Guatemala Villalobos, A., & Pérez Paredes, A. (2019). The generic international competences . to the need in the Bachelor of Business Administration of the BUAP. GEON Journal (Management, Organizations and Business), 6(1), 23-36. https://doi.org/10.22579/23463910.78
Series/Report no.: Vol;6
No;1
Abstract: The global business demands, implicitly raise terms such as business competitiveness, decision making and ability to manage innovative business projects. This opens a range of possibilities to work in areas of competence from the training of administrators. The Tunning Project in Latin America (TAL) (2007) is a determining reference for the development of this research. Although, one of the objectives of the TAL project has been to promote at the Latin American scale, lines of convergence in twelve thematic areas, such as; Business Administration, Education, Architecture, among others. It is in the first thematic area that the present investigation was addressed. Being a plot in the Bachelor of Business Administration of the School of Management of the BUAP. Meanwhile, the methodological framework is qualitative, although it is not ruled out that, for the analysis of the results obtained, this research has been based on numerical and graphic data. Additionally, the structured interview technique was applied, considering as a basis the basic instrument a questionnaire, per se, of the project
Las exigencias globales empresariales, implícitamente plantean términos como, competitividad empresarial, toma de decisiones y habilidad para gestionar proyectos innovadores empresariales. Esto, abre un abanico de posibilidades para trabajar en rubros de competencia desde la formación de administradores. El Proyecto Tunning en América Latina (TAL) (2007) es un referente determinante, para el desarrollo de esta investigación. Si bien, uno de los objetivos del proyecto TAL, ha sido impulsar a escala de América Latina, líneas de convergencia en doce áreas temáticas, como son; Administración de Empresas, Educación, Arquitectura, entre otras. Es, en la primera área temática que se abordó la presente investigación. Siendo una parcela en la licenciatura de Administración de Empresas de la Facultad de Administración de la BUAP. En tanto, el marco metodológico es de corte cualitativo, aunque no se descarta que, para el análisis de los resultados obtenidos, esta investigación se haya pendido de datos numéricos y gráficos. Adicionalmente, se aplicó la técnica de entrevista estructurada, considerando como base el instrumento básico un cuestionario, per sé, del proyecto.
URI: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1683
ISSN: 2346-3910
Appears in Collections:Revista GEON

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03 LAS COMPETENCIAS GENÉRICAS INTERNACIONALES… AL MENESTER EN LA LICENCIATURA DE ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS DE LA BUAP.pdfPDF659.27 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons