Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1694
Title: Estudio de Caso para el Desarrollo e Implementación de un Sistema de la Gestión Ambiental
Other Titles: Case study for the development and implementation of an environmental management system
Authors: Almánzar Fortuna, Ricardo Joel
Issue Date: 16-Jul-2019
Publisher: Revista GEON (Gestión, Organizaciones y Negocios)
Citation: Almánzar Fortuna, R. (2019). Estudio de caso para el desarrollo e implementación de un sistema de la gestión ambiental. Revista GEON (Gestión, Organizaciones Y Negocios), 6(2), 52-62. https://doi.org/10.22579/23463910.174
Series/Report no.: Vol;6
No;2
Abstract: Environmental management has gained greater importance in the business environment in the last two decades. This is a result of the rise of new trade schemes arising from the growing globalization social, cultural and economic that has occurred through the markets opening prompted by many free trade agreements. The competitive environment has evolved into a much more difficult scenario. Is in this scenario, which the companies are increasingly aware of their social role and the contributions they should make with a view to achieving higher levels of economic integration, development, and growth. In this particular field has been studied the case of supermarket El Nazareno, located in Las Matas de Farfán, in the south of the Dominican Republic, whose environmental management has been the object of observation and produced results of great value and common interest. The goal of this study was to determine necessary adjustments to develop and implement an indicators based system to measure environmental management.
La gestión medio ambiental ha ido cobrando mayor importancia en el entorno empresarial en las dos últimas décadas, fruto del auge de los nuevos esquemas comerciales surgidos a partir de la creciente globalización social, cultural y económica, que se ha dado gracias a la apertura de los mercados impulsada por los múltiples tratados de libre comercio. El entorno competitivo ha evolucionado a un terreno mucho más difícil en el que las empresas cada vez más son conscientes de su rol social y de los aportes que deben realizar con miras a lograr mayores niveles de integración económica, desarrollo y crecimiento. En este ámbito que se ha estudiado el caso del supermercado el Nazareno, situado en las Matas de Farfán, al sur de la República Dominicana, cuya gestión medio ambiental ha sido objeto de observación y producido resultados de gran valor e interés común, con el objetivo de desarrollar y trazar las pautas necesarias para desarrollar e implementar un sistema de gestión basado en indicadores para medir el desempeño
URI: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1694
ISSN: 2346-3910
Appears in Collections:Revista GEON

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06 ESTUDIO DE CASO PARA EL DESARROLLO E IMPLEMENTACIÓN DE UN SISTEMA DE LA GESTIÓN AMBIENTAL.pdfPDF286.49 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons