Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1691
Title: La Gestion de los Observatorios en la Internacionalización de la Educación Superior en America Latina
Other Titles: The management of observatories in the internationalization of Higher Education in Latin America
Authors: Bahena Benitez, Falinda Elizabeth
Morales Mejia, Guadalupe
Issue Date: 16-Jul-2019
Publisher: Revista GEON (Gestión, Organizaciones y Negocios)
Citation: Bahena Benitez, F., & Morales Mejia, G. (2019). La Gestion de los observatorios en la internacionalización de la Educacion Superior en America Latina. Revista GEON (Gestión, Organizaciones Y Negocios), 6(2), 90-96. https://doi.org/10.22579/23463910.158
Series/Report no.: Vol;6
No;2
Abstract: In this research we analyze the role of academic observatories for the internationalization of higher education, seeking to strengthen the linkage, interaction and integration of the various Latin American universities, both public and private, in order to manage the negotiation of education in the internationalization. The decision-making of educational institutions is supported by the analysis of updated information, clear and precise, these decisions promote the adaptation of new models of education crediting them in an international context, with the intention of qualifying the improvement of quality in the education and potentiate the development of the international, national and local economy to promote and promote the academic development of education, UNESCO works to create favorable conditions for collaboration between different societies, avoiding the disparity between the different countries
En la presente investigación analizamos el papel de los observatorios académicos para la internacionalización de la educación superior, buscando fortalecer la vinculación, interacción e integración de las diversas universidades de América Latina, tanto pública como privada con la finalidad de gestionar la negociación de la educación en la internacionalización. La toma de decisiones de las instituciones educativas es sustentada con el análisis de información actualizada, clara y precisa, dichas decisiones promueven la adaptación de los nuevos modelos de educación acreditándolos en un contexto internacional, con la intención de matizar el mejoramiento de la calidad en la educación y potencializar el desarrollo de la economía internacional, nacional y local para impulsar y promover el desarrollo académico de la educación, la UNESCO obra por crear condiciones propicias para la colaboración entre las distintas sociedades, evitando la disparidad entre los diversos países
URI: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1691
ISSN: 2346-3910
Appears in Collections:Revista GEON

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
09 LA GESTIÓN DE LOS OBSERVATORIO EN LA INTERNACIONALIZACIÓN EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR EN AMERICA LATINA.pdfPDF294.27 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons