Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1690
Title: ¿Es la Lectura un Componente Importante de la Cultura Organizacional en las Empresas?
Other Titles: Is reading an important component of organizational culture in companies?
Authors: Negrete Martínez, María Virginia
Issue Date: 16-Jul-2019
Publisher: Revista GEON (Gestión, Organizaciones y Negocios)
Citation: Negrete Martínez, M. (2019). ¿Es la lectura un componente importante de la cultura organizacional en las empresas?. Revista GEON (Gestión, Organizaciones Y Negocios), 6(2), 97-109. https://doi.org/10.22579/23463910.157
Series/Report no.: Vol;6
No;2
Abstract: Reading through language is an activity that consists of interpreting and deciphering, through sight, the phonic value of a series of written signs, either mentally (silently) or loudly (orally). This activity is characterized by the translation of symbols or words and phrases. Reading is to make possible the interpretation and understanding of written materials, evaluate them and use them for our needs. The reading of texts is the main source of personal enrichment, because it allows us to acquire knowledge, improve our communication skills, develop our analysis capacity; It also helps us think clearly or solve problems. It is convenient that before reading it is convenient to know what the purpose of reading is, that is, why we are interested in reading. When we know that we are looking for a reading, we are better prepared to get the materials that can satisfy our interests. The objective of this work is to know if reading becomes an important component in organizations, taking into account that this activity allows us to know, understand and interpret the environment, and then acquire, develop and encourage cultural values, ranging from ethical values, morals, responsibility, commitment, etc., which can impact, contribute to forge our own culture.
La lectura a través del lenguaje es una actividad que consiste en interpretar y descifrar, mediante la vista, el valor fónico de una serie de signos escritos, ya sea mentalmente (en silencio) o en voz alta (oral). Esta actividad está caracterizada por la traducción de simbolos o palabras y frases. La lectura es hacer posible la interpretación y comprensión de los materiales escritos, evaluarlos y usarlos para nuestras necesidades. La lectura de textos es la principal fuente de enriquecimiento personal, pues nos permite adquirir conocimientos, mejorar nuestras destrezas comunicativas, desarrollar nuestra capacidad de análisis; además, nos ayuda a pensar con claridad o resolver problemas. Es conveniente que antes de leer conviene saber cuál es el propósito de la lectura, es decir, por qué nos interesa leer. Cuando sabemos que buscamos en una lectura, estamos mejor preparados para conseguir los materiales que puedan satisfacer nuestros intereses. El objetivo de este trabajo es saber si la lectura se convierte en un componente importante en las organizaciones, tomando en cuenta, que esta actividad nos permite conocer, entender e interpretar el entorno, para luego adquirir, desarrollar e incentivar valores culturales, que van desde los valores éticos, morales, responsabilidad, compromiso, etc., los cuales pueden repercutir, contribuir para forjar nuestra propia cultura.
URI: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1690
ISSN: 2346-3910
Appears in Collections:Revista GEON

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10 ES LA LECTURA UN COMPONENTE IMPORTANTE DE LA CULTURA ORGANIZACIONAL EN LAS EMPRESAS.pdfPDF656.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons