Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1662
Title: MOOC: ¿Revolución Educativa o Determinismo Tecnológico/Social Sin Cambio?
Other Titles: MOOC: Educational Revolution or Technological Determinism / Social Without Change?
Authors: Estay-Niculcar, Christian A.
Revista GEON
Issue Date: 15-Nov-2013
Publisher: Revista GEON (Gestión, Organizaciones y Negocios)
Citation: Estay-Niculcar, C. (2013). MOOC: ¿Revolución Educativa o determinismo Tecnológico/Social sin cambio? – por Christian A. Estay-Niculcar. Revista GEON (Gestión, Organizaciones Y Negocios), 1(1), 6-13. https://doi.org/10.22579/23463910.135
Series/Report no.: Vol;1
No;1
Abstract: Education has changed little in the last century . This is explained in the continued proliferation of literature that asks , hopes or dreams of new and improved forms of education. But we are still with the old idea of the classroom, where a teacher teaches and some students assimilate and follow directions . This regardless of the amount of technology introduced in the educational process . The courses MOOC (Massive Open Online Course) have emerged in recent times as an aspiration to overcome old problems of education and thus get a more comprehensive education , universal, democratic and free. This informative article and research format, check MOOC taught several courses in 2013. The study concludes that educational practice MOOC courses show that there is a strong technological determinism and social determinism that still leaves the old education and educational formats even without specifying new patterns of education.
La educación poco ha cambiado en el último siglo. Este hecho se constata en la continua proliferación de literatura que pide, aspira o sueña con nuevas y mejoradas formas de educación. Pero aún seguimos con la vieja idea del aula, donde un profesor enseña y unos estudiantes asimilan y siguen indicaciones. Esto con independencia de la cantidad de tecnología introducida en el proceso educativo. Los cursos MOOC (Massive Open Online Course) han surgido en el último tiempo como una aspiración más a superar los viejos problemas de la educación y así conseguir una educación más integral, universal, democrática y gratuita. Este artículo de formato divulgativo y de investigación, revisa varios cursos MOOC impartidos el año 2013. Del estudio se concluye que la práctica educativa en los cursos MOOC evidencian que existe un fuerte determinismo tecnológico y determinismo social que sigue dejando la educación en los viejos formatos educacionales y aún sin concretar nuevos patrones de educación.
URI: https://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1662
ISSN: 2346-3910
Appears in Collections:Revista GEON

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2. MOOC ¿REVOLUCION EDUCATIVA O DETERMINISMO TECNOLOGICO SOCIAL SIN CAMBIO– POR CRISTIAN.pdfPDF801.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons