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dc.contributor.authorTriana Lozano, Milton Hernandospa
dc.date.accessioned2020-07-26T01:08:21Zspa
dc.date.available2020-07-26T01:08:21Zspa
dc.date.issued2020-01-20spa
dc.identifier.citationTriana Lozano, M. (2020). Novedosa herramienta didáctica para la conversión de tasas de interés financiero. Revista GEON (Gestión, Organizaciones Y Negocios), 7(1), 49-69. https://doi.org/10.22579/23463910.188spa
dc.identifier.issn2346-3910spa
dc.identifier.urihttps://repositorio.unillanos.edu.co/handle/001/1711spa
dc.description.abstractThe conversion of rates or equivalence of interest rates is the initial and fundamental basis for the proper understanding of the topics of financial mathematics. Traditional methods are all effective (they achieve their objective), but at the same time they are very complex and often not as efficient in the teaching-learning process. Initially, it was necessary to carry out a documentary work with multiple bibliographic consultations to understand the structure and operation of the traditional methods for the conversion of rates. A tool, called the “MILHER Matrix” was built, which facilitates the work of conversion of rates for its practicality and efficiency, for which an initial experimental phase was taken and the quantitative method was used, making approchaes with key practical exercises, both teachers and students of financial mathematics. The results have been positive, since the “MILHER Matrix” contrasted with the traditional methods in terms of practicality is less complex and friendlier in its use, and in terms of efficiency it facilitates a very interesting time saving of the resource, achieving identical and similar results that with the traditional methods used for the same purpose. It is expected to continue applying this innovative educational tool with the university academic community inside and outside the country.eng
dc.description.abstractLa conversión de tasas o equivalencia de tasas de interés es la base inicial y fundamental para la adecuada comprensión de los temas de matemáticas financieras. Los métodos tradicionales son todos eficaces (consiguen su objetivo), pero al mismo tiempo son bien complejos y muchas veces no son tan eficientes en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Se construyó una herramienta, denominada la “Matriz MILHER”, que facilita la labor de conversión de tasas por su practicidad y eficiencia, para lo cual se cursó una fase experimental inicial y se acudió al método cuantitativo, realizando planteamientos con ejercicios prácticos claves, tanto a docentes como a estudiantes de matemáticas financieras. Los resultados han sido positivos, ya que la “Matriz MILHER” contrastada con los métodos tradiciones en términos de practicidad es menos compleja y más amigable en su uso, y en términos de eficiencia facilita un ahorro del recurso tiempo bien interesante, logrando idénticos y similares resultados que con los métodos tradicionales empleados para el mismo fin. Se espera poder seguir replicando esta novedosa herramienta educativa con la comunidad académica universitaria dentro y fuera del país.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherRevista GEON (Gestión, Organizaciones y Negocios)spa
dc.relation.ispartofRevista GEONspa
dc.relation.ispartofseriesVol;7spa
dc.relation.ispartofseriesNo;1spa
dc.rightsUniversidad de los Llanos, 2020spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/spa
dc.sourcehttps://doi.org/10.22579/23463910.188spa
dc.sourcehttp://revistageon.unillanos.edu.co/index.php/geon/article/view/188spa
dc.titleNovedosa Herramienta Didáctica para la Conversión de Tasas de Interés Financierospa
dc.title.alternativeNovel teaching tool for the conversion of financial interest ratesspa
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessspa
dc.identifier.doi10.22579/23463910.188spa
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dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadasspa
dc.subject.proposalINTERESspa
dc.subject.proposalTASA DE INTERESspa
dc.subject.proposalENSEÑANZAspa
dc.subject.proposalAPRENDIZAJEspa
dc.subject.proposalOPERACIONES BANCARIASspa
dc.subject.proposalRevista GEONspa
dc.subject.teeGestiónspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentCollectionspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cbspa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
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