Examinando por Materia "multidimensional"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Acceso abierto Información Cartográfica del Departamento del Meta, Opción de Desarrollo Desde Aspecto Socioeconómicos Territoriales y Ambientales: Caso Municipio de Mesetas(Revista GEON (Gestión, Organizaciones y Negocios), 2019-01-25) Pacheco Pérez, Camilo Ernesto; Cocunubo, Nancy Giovanna; Olarte Buritica, Saulo AndresIt establishes the minors for the development of an agricultural software for the department of Meta that initiates a pilot phase in the municipality of Mesetas which has the potential to present territorial, economic, productive, sociocultural and environmental information that will be used by farmers, producers professors and government officials in order to make decisions adjusted to the realities in favor of sustainable and sustainable economic growth and development. To this end, a data collection was carried out using the participatory action methodology from each of the aforementioned variables that formed the basis for the construction of information stored in cartographic software, which was called the SISCARTAGRO agricultural cartographic system, constituting a reliable tool for innovative development, every time; presents territorial realities from a multidimensional approach. Definitely the agricultural cartographic system is presented as a determining factor in the development of production and territorial development in the department of Meta, since this territory has historically hosted a socio-economic vocation that must be strengthened with strategies designed from the realities of the Territories, not because of a whim of experts and / or any protagonist with good intentions, making ill-advised decisions, since they do not correspond to the territorial realities of the present populations.Publicación Sólo datos Situación actual de la educación financiera en jóvenes universitarios de Villavicencio Colombia(Universidad de los Llanos, 2018-07-16) Pérez Paredes, Alfredo; Cruz de los Ángeles, José Aurelio; Gómez Pulido, Andrea MilenaLa educación financiera, permite a las personas administrar correctamente los recursos y la economía de sus familiares. Al respecto, la OECD sustenta que “la educación financiera es el proceso mediante el cual los individuos adquieren una mejor comprensión de los conceptos y productos financieros y desarrollan las habilidades necesarias para tomar decisiones informadas, evaluar riesgos y oportunidades financieras, y mejorar su bienestar”. (OECD, 2008). Por tanto, el presente trabajo de investigación persigue el objetivo de medir la educación financiera de los jóvenes universitarios de Villavicencio Colombia. Se aplicó un instrumento compuesto de 18 ítems, que permite identificar el conocimiento que se posee acerca de la educación financiera. Parte de los resultados conseguidos nos manifiesta que, del total de la población de alumnos encuestados, la mayoría, no tiene claro el tema de la educación financiera.